کاشت درخت در ۶۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طی دو سال گذشته مجموعا یک هزار و 500 هکتار اراضی به باغات تبدیل شده اند که عمده آن در زمین‌های شیب دار صورت گرفته است.

به گزارش آوای کاسیان، سید عماد شاهرخی صبح امروز  در حاشیه روز جهانی خاک، افزود: در سطح وزارت جهاد کشاورزی، برنامه جامعی به نام «آبخیز جاری است» مطرح است که به تبع در لرستان نیز با برنامه ریزی دقیق و اقدامات در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری در بالا دست، کاشت و توسعه باغات در اراضی شیب دار و… در اقتصاد کشاورزان و تولید کنندگان نقش موثری داشته باشیم و از فرسایش خاک جلوگیری کنیم.

 وی ادامه داد: اقدامات گسترده ای در حوزه توسعه باغات در اراضی شیب دار در استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در دولت سیزدهم و طی دو سال گذشته مجموعا یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی به باغات تبدیل شده اند که عمده آن در زمین‌های شیب دار صورت گرفته است.

 شاهرخی بیان کرد: در سال گذشته در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت، در ۵۰۰ هکتار از اراضی شیب دار درخت کاشته شده است و برای امسال نیز پیش بینی شده است که ، در ۶۰۰ هکتار از اراضی شیب دار درخت کاشت شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: توسعه باغات در اراضی شیب دار، نقش بسیاری در اقتصاد و اشتغال خانواده ها، سلامت مردم، جلوگیری از فرسایش خاک، تلطیف هوا، توسعه گردشگری، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش بهره وری، کمک به اقتصاد و اشتغال استان و… دارد.