دود اختلاف هیات مدیره در چشم معلولان مرکز شهید «احسان مطیعی» بروجرد

مرکز نگهداری معلولان ذهنی شهید احسان‌ مطیعی بروجرد در کمربندی و جوار کارخانه داروسازی‌اکسیر واقع شده است.

آوای کاسیان، مرکز نگهداری معلولان ذهنی شهید احسان‌ مطیعی بروجرد در کمربندی و جوار کارخانه داروسازی‌اکسیر واقع شده است، ۸۱ معلول ذهنی در این مرکز نگهداری می شوند.

بنابر گزارشات هیات‌مدیره مرکز مدتی است که قطع یارانه این مرکز باعث بروز مشکلاتی شده است.

در بازدیدی که برای روشن شدن موضوع و تهیه گزارش به اتفاق رئیس هیات‌مدیره از این مرکز داشتم ظاهرا همه چیز مرتب و خوب بود ولی نظر کارشناسان بهزیستی چیز دیگری است زیرا آنان از نظر فنی و تخصصی موضوع را بررسی می‌کنند.

در نهایت موضوع را از طریق رییس‌ هیات‌مدیره فعلی و همچنین مدیرکل بهزیستی لرستان پیگیری کردیم.

پروانه فعالیت مرکز شهیداحسان‌مطیعی بروجرد ابطال شده است

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: پروانه فعالیت اعضای هیات‌مدیره مرکز نگهداری شهید احسان مطیعی بروجرد ابطال شده است و هیات‌مدیره قدیمی باید سریعا این مرکز را تحویل دهند.

همایون عمودی زاده افزود: هیات‌مدیره شهید احسان مطیعی ۲ بار از  کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی لرستان تذکر گرفته ولی متاسفانه اشکالات وارده را حل نکردند.

وی اظهار کرد: در نهایت کمسیون عالی در بهزیستی کشور با دادن اخطار سوم و دادن سه ماه فرصت برای رفع اشکالات مرکز شهیداحسان‌مطیعی و عدم توجه هیات‌مدیره به رفع مشکلات، پروانه فعالیت آنان را ابطال و یارانه‌شان قطع شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: برای هیات مدیره جدید مجوز صادر شده است ولی متاسفانه هیات مدیره قدیم تغییر و تحول نمی‌کنند.

یارانه مرکز معلولان شهید احسان مطیعی قطع شده است

عمودی زاده افزود: پرونده قضایی برای اعضای هیات‌مدیره قدیم  صادر شده است و منتظر رای دستگاه قضایی هستیم.

وی‌اظهار کرد: هیات‌مدیره قدیم باید حق و حقوق کارگران و پرسنل را پرداخت می‌کرد که سهل انگاری کردند و خودشان باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: یارانه مرکز شهید احسان مطیعی  از مرکز قطع شده و چون پروانه فعالیت ابطال شده یارانه تعلق نمی‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: دستگاه قضایی باید سریعتر موضوع را بررسی کند و هیات‌مدیره قدیم باید با هیات‌مدیره جدید تسویه حساب کنند.

عمودی زاده افزود: خیرین به اینگونه مراکز کمک‌های فراوانی می‌کنند و امیدواریم با دستور قضایی سریعا مشکل مرکز شهید احسان مطیعی حل‌ و فصل شود.

قطع یارانه به دلیل اختلافات بهزیستی با هیات‌مدیره

رئیس هیات‌مدیره شهید احسان مطیعی بروجرد گفت: قطع یارانه مرکز نگهداری معلولان شهید احسان مطیعی به دلیل اختلافات بهزیستی با هیات‌مدیره مشکلاتی را برای تامین غذا و داروی آنان ایجاد کرده است.

عباس شهاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد افزود: ۸۱ نفر معلول ذهنی در مرکز نگهداری معلولان ذهنی شهید احسان مطیعی بروجرد نگهداری می شوند که مدت ۲ ماه است به دلیل اختلافات بین بهزیستی و هیات‌مدیره و قطع یارانه در تامین غذا و دارو با مشکلاتی مواجه هستند.

رئیس هیات‌مدیره شهید احسان مطیعی بروجرد گفت: یارانه توسط بهزیستی واریز می شود که ۲ ماه است مبلغ یارانه که ماهانه ۳۳۰ میلیون تومان می باشد واریز نشده و هزینه‌ای برای تهیه مایحتاج روزانه معلولان وجود ندارد.

شهاب با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه مرکز است افزود: برای تهیه غذای حداقلی معلولان به مساجد مراجعه می کنیم و  دست به دامان خیرین شده‌ایم.

وی اظهار کرد: از بهزیستی تقاظ داریم یارانه را به هر طریقی که صلاح می دانند واریز تا مایحتاج روزانه برای معلولان تهیه و از گرسنگی نجات یابند.

رئیس هیات‌مدیره مرکز نگهداری معلولان ذهنی شهید احسان مطیعی بروجرد گفت: حدود ۴۰ پرسنل به صورت شبانه‌روزی به همراه یک روانپزشک و ۲ پزشک عمومی در مرکز فعالیت دارند.

منبع