خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی جدی است

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متاسفانه تعداد مسمومین با قارچ محلی افزایش صعودی داشته و اکثرا با علایم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.

به گزارش آوای کاسیان،  پیمان آسترکی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر اظهار کرد: طی هفته گذشته تا به امروز و بدنبال بارندگی‌های اخیر و گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و اکثرا با علایم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: بعلت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف اینگونه قارچها اکیدا خودداری شود.

شایان ذکر است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود. لذا توصیه می شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علایم سریعا به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخصی در زمان مناسب صورت پذیرد و تاکید می شود از خود درمانی پرهیز کنند.