استفاده از آب چشمه‌ها در المان‌های شهری خرم‌‌آباد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به اینکه ذخیره سازی آب چشمه‌ها با توجه به شرایط شهر خرم‌آباد امکان پذیر نیست، گفت: اما می‌توان از این سرریزها به صورت گسترده در المان‌های شهری همچون آب نماها، آبشارهای مصنوعی، پل‌های موزیکال و دریاچه‌های مصنوعی استفاده کرد.

به گزارش آوای کاسیان، داریوش حسن نژاد امروز ظهر در جلسه تعیین تکلیف آب‌های سطحی شهرخرم‌آباد که در سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای تشکیل شد با اشاره به آمار آبدهی چشمه‌های داخل شهر اظهار کرد: در حال حاضر ۳ چشمه دائمی و ۲ چشمه فصلی در شهر داریم که ۶۰ درصد آب شرب شهرستان خرم‌آباد را تامین می‌کنند.

وی تاکید کرد: مدیریت و بهره‌برداری از آب چشمه‌های دائمی و فصلی در اختیار آبفای استان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به اینکه سرریز این چشمه‌ها برای حقابه اراضی پایین دست استفاده می‌شود و مازاد آبی وجود ندارد، گفت: ذخیره سازی آب چشمه‌ها با توجه به شرایط شهر خرم‌آباد امکان پذیر نیست، اما می‌توان از این سرریزها به صورت گسترده در المان‌های شهری همچون آب نماها، آبشارهای مصنوعی، پل های موزیکال، دریاچه های مصنوعی و غیره استفاده کرد.

حسن نژاد با بیان اینکه برای تامین آب شرب پایدار دو سد سراب تلخ با ۲۸ میلیون مترمکعب و سد مخملکوه با تخصیص ۶۰ میلیون مترمکعب در نظر گرفته شده است، بیان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری دو سد سراب تلخ و مخمل‌کوه از آب موجود پشت سدها برای آب شرب استفاده خواهد شد.