همایش”جمع‌بندی هوش و خلاقیت” در خرم‌آباد برگزار شد

همایش"جمع‌بندی هوش و خلاقیت" در سالن کانون پرورش فکری کودکان خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش آوای کاسیان، همایش”جمع‌بندی هوش و خلاقیت” با حضور استاد«مسعود بيگدلي»، مدرس آكادمي آنلاين تيزلاين و مؤلف كتاب پرمخاطب اسمارتيز و اساتید استانی و نیز شرکت ۲۰۰ دانش‌آموز لرستانی پایه ششم و نهم در سالن کانون پرورش فکری کودکان خرم‌آباد برگزار شد.

دانش‌آموزان ساعی و تلاش‌گر گروه هوش و استعداد تحلیلی ۱۴۰۲ در خرم‌آباد بعد از یک سال تلاش و کوشش در این همایش شرکت کردند.

در همین رابطه ندا فرازبخت، دبیر همایش و مدرس هوش و استعداد تحلیلی در کرج و خرم‌آباد، هدف از برپایی این همایش را جمع‌بندی مباحث هوش و آمادگی هر چه بیش‌تر دانش‌آموزان جهت حضور در آزمون استعدادهای درخشان ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سطح آزمون تیزهوشان نسبت به سنوات قبل بالاتر رفته، رقابت نیز سخت‌تر شده است؛ برای همین دغدغه و نگرانی والدین و مهم‌تر از آن استرس دانش‌آموزان بیشتر از گذشته خواهد بود.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی دانش‌آموزان ادامه داد: در همین راستا وجود آموزش‌های ویژه جهت آمادگی بیش‌تر دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون استعدادهای درخشان امری لازم و انکارناپذیر است.

گفتنی است در حاشیه این همایش از ۷۰ دانش‌آموز پذیرفته شده آزمون تیزهوشان سال گذشته توسط خانم فرازبخت تجلیل به عمل آمد و این آموزگار دبستان فردوسی کرج ضمن ابراز خوشحالی برای یک دهه تدریس در لرستان، از همکاری و مساعدت‌های مديريت آموزش و پرورش استان قدردانی کرد.

یادآور می‌شود که آزمون ورودی مدارس تیزهوشان یا سمپاد، هر ساله برای ورود دانش‌آموزان ممتاز به دوره متوسطه اول (هفتم) و دوره متوسطه دوم (دهم) برگزار می‌شود و هدف این مدارس ایجاد فضایی با سطح علمی بالاتر برای دانش آموزانی است که به درس خواندن علاقه‌مند بوده و سطح علمی مدارس دیگر برای آنان راضی کننده نیست.