سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع واگذار شد

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع، توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی واگذار شد.

به گزارش آوای کاسیان، عباس گودرزی صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع، توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی واگذار شد.

وی اظهار داشت: پیرو تصمیم اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضائیه جلسه ارجاع پرونده سامان کاشی به هیات حمایت از صنایع، این واحد صنعتی روز گذشته با حضور نمایندگان مجلس بروجرد و رئیس هیات حمایت و معاون اقتصادی استاندار و نماینده دادستان و جمعی از مسئولان ذیربط در محل فرمانداری بروجرد به هیات حمایت تحول شد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: این اقدام که قرار بود بعد از جلسات متعدد با مالک کارخانه و پس از اتمام حجت‌های گوناگون و پیگیری‌های مستمر، در سال ۱۴۰۰ انجام شود و در محل کمیسیون اجتماعی هم با حضور مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی صورتجلسه کردیم که چنانچه تا ۳۰ تیر ۱۴۰۰ کارخانه روشن نشود آن واحد صنعتی جهت احیا واگذار خواهد شد اما با برخی کارشکنی‌ها و دخالت‌های نابجا و ممانعت از واگذاری و همچنین اصرار غلط بر ماندن مالک قبلی، متاسفانه انجام نشد و با تاخیر تحقق یافت.

گودرزی افزود: همان روزها نیز افراد سلیم النفس و آگاه و مشرف به کار می‌دانستند که صاحب کارخانه توان راه‌اندازی سامان کاشی را ندارد و همواره گزارش پیشرفت کار توسط مدیریت آن مجموعه کاملا دروغ و فریب بود. و تکرار دروغ و اصرار بر روایت غلط، تا آنجا پیش رفت که در حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر استانی و در بازدید از کارخانه، نواری را روشن کرد و بیان داشت که کارخانه ۹۵ درصد پیش رفته و به زودی کار خود را از سر می گیرد.

وی اظهار کرد: اما اکنون بعد از چند سال، کارشناسان خبره هیات حمایت از صنایع، رسما پیشرفت پروژه را ۶۰ درصد اعلام کرده‌اند، و این یعنی اینکه، ایهاالناس؛ کارگران مظلوم و بیچاره و کارکشته‌ی سامان کاشی، در آن روزها که بر سر می‌زدند و کسی صدایشان را نمی‌شنید درست می‌گفتند و آن دروغ‌ها صرفا برای فرار از واگذاری بود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: اما امروز با عبور از همه موانع، اداره تصفیه، تصمیم خود را اجرایی و این واحد صنعتی را به هیات مذکور برای حفظ اشتغال و تداوم تولید واگذار کرد.

گودرزی افزود: امیدوارم با حمایت مسئولان اجرایی و استاندار و فرماندار و همچنین حمایت‌های حکیمانه امام جمعه بروجرد که مسائل اشتغال و صنعت را مورد حمایت قرار می‌دهد شاهد تسریع در پرداخت بدهی، رفع موانع، به روزرسانی کارخانه و رونق تولید و اشتغال در آن کارخانه باشیم.