بازدید ۴۲۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های لرستان

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تاکنون ۴۲۰ هزار و ۷۶۷ گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و موزه‌های استان بازدید کردند.

به گزارش آوای کاسیان، عطا حسن پور امروز در حاشیه بازدید از اماکن گردشگری لرستان با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند ماه تاکنون۴۲۰ هزار و ۷۶۷ گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و موزه‌های استان بازدید کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۳ هزار و ۹۳۰ نفر از موزه‌های استان و ۱۸۸ هزار و ۸۳۷ نفر از جاذبه‌های طبیعی لرستان بازدید کرده‌اند.

وی افزود: همچنین تعداد ۷۹ هزار و ۷۷ نفر از جاذبه‌های تاریخی استان و ۳۴ هزار و ۵۲ نفر از اماکن مذهبی استان بازدید کرده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اقامت و اسکان ۱۰۳ هزار و ۷۲۵ مسافر نوروزی در استان، گفت: از این تعداد مسافر نوروزی تعداد ۲۷ هزار و ۵۸۹ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، ۷۳ هزار و ۶۳۸ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی و دو هزار و ۴۹۸ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان و اقامت داشته‌اند.

حسن پور اظهار کرد: از مجمع اسکان و اقامت یاد شده در استان؛ هشت هزار و ۴۳ نفر در هتل‌ها، ۵۷۷ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، سه هزار و ۶۴۴ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی و بیش از سه هزار نفر در مهمانپذیرهای استان اسکان داده شده‌اند.

وی بیان کرد: پنج هزار و ۱۱۱ نفر در زائرسراهای استان و یک هزار و ۱۳۶ نفر در طرح خانه مسافر لرستان اسکان پیدا کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به نظارت روزانه بر مراکز بین راهی، اقامتی و رستوران‌های استا، افزود: همچنین در مدت یاد شده ۲۳۲ مورد بازدید نظارتی در استان انجام شده که در مجموع ۲۳ تذکر و یک مورد اخطار کتبی صادر شده است.

به گفته حسن پور در بازدیدهای نظارتی انجام شده، ۱۵۶ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و ۵۰ مورد بازدید نظارتی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی صورت گرفته است.