اطراف قلعه فلک‌الافلاک قبل از حضور ارزیاب یونسکو باید تخلیه شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه اراضی ضلع شمال قلعه و اطراف پل گپ، تخلیه اطراف قلعه حتما باید قبل از حضور ارزیاب‌ یونسکو انجام شود، گفت: در غیر این صورت نه تنها قلعه ثبت جهانی نمی‌شود بلکه سهمیه ایران برای ثبت آثار جهانی روی هوا است.

به گزارش آوای کاسیان، عطا حسن‌پور امروز عصر در حاشیه بازدید استاندار از قلعه فلک‌الافلاک در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه قبل از حضور ارزیاب باید یک سری موانع رفع شود، اظهار کرد: در این راستا کارگروه رفع موانع ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک با کمک شهردار و دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی، محیط زیست و منابع طبیعی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک دو بخش دارد، گفت: یک مورد ثبت غارهای پیش از تاریخ استان است که باید راه دسترسی، ساماندهی، نورپردازی و سیستم حفاظتی آنها قبل از حضور ارزیاب انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تاکید کرد: تملک اراضی ضلع شمال قلعه و اطراف پل گپ، تخلیه اطراف قلعه و تبدیل بناهای موزه به قلعه هم حتما باید قبل از حضور ارزیاب‌ انجام شود، زیرا در غیر این صورت نه تنها قلعه ثبت جهانی نمی‌شود بلکه سهمیه ایران برای ثبت آثار جهانی روی هوا است.