افزایش ۱۰ درصدی جا به جایی مسافر توسط قطارهای حومه‌ راه آهن لرستان

مدیرکل راه آهن لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۸ هزار و ۸۸۰ مسافر توسط قطارهای حومه‌ راه آهن لرستان جابجا شد، گفت: تعداد مسافر جا به جا شده توسط قطارهای حومه‌ استان نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش آوای کاسیان، رحمت رحمت نژاد امروز ظهر در جلسه با کارکنان اداره کل راه آهن لرستان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲، ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا از ایستگاه‌های ریلی استان بارگیری و ارسال شده است، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن کالا از ایستگاه‌های ریلی استان بارگیری شده است، در واقع بارگیری کالا در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گفته وی سال ۱۴۰۲، ۲۱۳ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۴۸ تن کیلومتر مبدا – مقصد ( بارهای عبوری از ایستگاه‌های استان در مبدا و مقاصد مختلف)بارگیری شده است که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۴۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن لرستان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲، ۹۸ هزار و ۳۴۵ مسافر قطارهای بین شهری از طریق راه آهن لرستان جابجا شدند، گفت: تعداد مسافری که از طریق قطارهای بین شهری از طریق راه آهن لرستان جا به جا شده نسبت به سال ۱۴۰۱ پنج درصد افزایش داشته است

رحمت نژاد گفت: سال گذشته ۱۶۸ هزار و ۸۸۰ مسافر توسط قطارهای حومه‌ راه آهن لرستان جابجا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد افزایش داشته است، سال ۱۵۰۱ ، ۱۵۲ هزار و ۹۱۲ توسط قطارهای حومه‌ لرستان جا به جا شده بود.

وی تعداد واگن‌های راه آهن لرستان را ۷ هزار و ۸۲۴ واگن عنوان کرد و افزود: سال ۱۴۰۱ تعداد واگن‌های راه آهن پنج هزار و ۵۱۸ عدد بود، در واقع سال ۱۴۰۲ تعداد واگن‌های راه آهن استان ۴۲ درصد افزایش پیدا کرد.