بررسی خارج از نوبت پرونده‌های مالیاتی شركت‌های دانش بنیان در لرستان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان از بررسی خارج نوبت و در اسرع وقت پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان استان خبر داد.

به گزارش آوای کاسیان، الهام شاداب‌فر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌دنبال نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر انقلاب تحت عنوان “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” و تأکیدات وزیر امور اقتصادی و دارایی، در راستای حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان، بررسی پرونده‌های مالیاتی آنها به شکل خارج از نوبت صورت خواهد گرفت.

وی افزود: این اقدام به منظور افزایش سطح تولید، اشتغال و اجرای فازهای توسعه‌ای و تکمیلی شرکت‌های دانش‌بنیان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان بیان کرد: این طرح در هیات موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم استان و در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

شاداب‌فر تصریح کرد: هیات ماده ۲۵۱، بررسی مالیات‌های «قطعی» موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات‌های غیرمستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد را بعهده دارد که در صورت ادعای غیرعادلانه بودن مبلغ مالیات در اعتراض مودی و ارائه مدارک، مستندات و دلایل کافی و قانونی از جانب مؤدیان، موضوع به نیابت از وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان، مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان افزود: این هیات برای بررسی شکایات واصله، اسناد و مدارک لازم را از سازمان امور مالیاتی استعلام و در صورت نیاز نسبت به دعوت از مودی و یا مسئولین مربوط در حوزه مالیاتی ذیربط، جهت بررسی موضوع و ارائه توضیحات حضوری، در صورت لزوم از طریق قرار کارشناسی اقدام کرده و پس از بررسی‌های لازم نسبت به تهیه و صدور حکم نهایی اقدام و دبیرخانه (اداره کل امور اقتصادی و دارایی) نیز بلافاصله حکم نهایی را از طریق سازمان امور مالیاتی به مراجع ذیربط و همچنین به مودی یا وکیل وی جهت اجرا ابلاغ می‌کنند.