صدور هشدار نارنجی با ورود سامانه بارشی به لرستان

معاون هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان از بامداد دوشنبه خبر داد و گفت: امروز هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی برای این سامانه بارشی صادر شده است.

به گزارش آوای کاسیان، زینب اکبری در تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی لرستان، اظهار کرد: امروز در حالی که موج اصلی سامانه بارشی از روی جو استان خارج شده، اما با توجه به گذر امواج پایانی و رطوبت حاکم بر منطقه، انتظار داریم علاوه بر افزایش پوشش ابر و وزش باد قابل ملاحظه تا نسبتا شدید، برای نقلطی از استان بارش‌هایی را به شکل خفیف و پراکنده گاهی با رعدوبرق داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط بارشی در نقاطی احتمال دارد با آب‌گرفتگی معابر، اختلال در تردد و لغزندگی سطح جاده‌ها نیز همراه باشد.

معاون هواشناسی لرستان با بیان اینکه برای روز یکشنبه بارشی در استان نخواهیم داشت، افزود: با این وجود به دلیل حاکمیت رطوبت بر منطقه، احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست.

اکبری از ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان از بامداد دوشنبه خبر و ادامه داد: امروز هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی برای این سامانه بارشی صادر شده است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود از بامداد دوشنبه تا سه‌شنبه بعدازظهر، برای همه نقاط استان بارش‌های پراکنده و رگباری، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ را داشته باشیم.

معاون هواشناسی لرستان، آب‌گرفتگی معابر، اختلال در تردد و لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها را از جمله مخاطرات سامانه بارشی پیش‌رو عنوان کرد.