اقامت ۹۳ هزار مسافر نوروزی در لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۷ فروردین ماه ۹۳ هزار و ۶۶۳ نفر مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی لرستان اسکان و اقامت داشته‌اند.

به گزارش آوای کاسیان، عطا حسن پور امروز ظهر در حاشیه بازدید از اماکن گردشگری خرم‌آباد با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین جاری ۹۳ هزار و ۶۶۳ نفر در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیرها و اقامتگاه‌های بومگردی اسکان و اقامت داشته‌اند، اظهار کرد: از این تعداد، ۶۵ هزار و ۸۰۷ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی و دو هزار و ۳۷۹ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان و اقامت پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۴۴۷ نفر از مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی اسکان داشته‌اند، گفت: ۷ هزار و ۲۷۳ نفر در هتل‌ها، ۵۶۲ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۷۶۸ نفر در مجتمع‌های گردشگری، دو هزار و ۷۴۷ نفر در مهمانپذیرها و بیش از سه هزار نفر در اقامتگاه‌های بومگردی استان اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره نظارت دائم بر اقامتگاه‌ها و رستوران و مراکز پذیرایی بین راهی استان بیان کرد: از ۲۵ اسفند تاکنون ۲۱۵ مورد بازدید نظارتی انجام شده که ۱۴۱ مورد از مراکز اقامتی و ۴۸ مورد از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی بازدید شده است.

به گفته نتیجه بازدیدهای نظارتی ۲۳ تذکر و یک مورد اخطار کتبی برای متخلفین بوده است.