صدور ۴۳ مجوز زیست محیطی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۴۳ مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای طرح‌های ملی و استانی در دولت سیزدهم صادر شد.

به گزارش آوای کاسیان، علی سالاروند اظهار کرد: دستورالعمل اجرایی ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: به موجب این ابلاغیه تمام دستگاه‌های اجرایی استانی مکلف هستند برای پیشنهاد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (اعم از جدید و یا طرح‌های دارای مجوز ماده ۲۳ واجد تغییرات در مشخصات اصلی) قبل از مبادله موافقت نامه با رعایت ضوابط مندرج در مفاد دستورالعمل اجرایی مزبور نسبت به اخذ مجوز ماده ۲۳ از محیط زیست و پدافند غیرعامل اقدام کنند.

سالاروند افزود: در واقع مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ برای طرح‌های ملی و استانی به نوعی مجوز تامین مالی این پروژه‌ها از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور است که باعث آبادانی و پیشرفت استان می‌شود و این طرح‌ها که در حوزه‌های سد سازی، احداث جاده‌های مهم مواصلاتی، شهرسازی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و رفاهی، فاضلاب شهری و اداری هستند با این مجوز‌های تأمین اعتبار اجرا خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به صدور ۴۳ محوز زیست محیطی (ماده ۲۳) در استان گفت: مجوز طرح سد و نیروگاه تنگ معشوره نیز صادر شده است که شهرستان‌های کوهدشت، چگنی، رومشکان و دلفان از مواهب آن منتفع خواهند شد.

سالاروند ادامه داد: همچنین مجوز ماده ۲۳ طرح کنارگذر غربی شهر خرم آباد نیز به منظور کاهش بار ترافیکی وارد شده در مرکز استان صادر شده است.