دستگیری ۹۹۲ متخلف زیست محیطی در لرستان

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان سال گذشته ۹۹۲ متخلف زیست محیطی دستگیر و از آنها ۲۰۶ قبضه سلاح کشف شده است.

به گزارش آوای کاسیان، علی سالاروند با اشاره به آمار تخلفات صید و شکار سال گذشته، اظهار کرد: آمار تخلفات زیست محیطی سال گذشته ۹۶۹ مورد بوده و در این رابطه ۹۹۲ نفر متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌است.

به گفته وی میزان خسارت تخلفات صید و شکار سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سال گذشته ۱۰۲ مورد صید غیر مجاز آبزیان از جمله ماهی زردک و رودخانه‌ای، ۲۶ مورد شکار غیر مجاز پرندگان، ۵۲ مورد شکار پستانداران و ۷۹ مورد زنده گیری پرندگان از جمله کبک، تیهو و سهره طلایی کشف شده است.

به گفته سالاروند همچنین سال گذشته ۱۴ مورد زنده گیری پستانداران و یک مورد زنده‌گیری غیر مجاز خزندگان ثبت شده است.

وی گفت: یکی از اقدامات مهم محیط‌بانان جلوگیری از شروع به شکار است، یعنی زمانی که متخلفین وارد عرصه شده و قبل از اقدام به شکار، محیط‌بانان با حضور به موقع، ورود پیدا کرده و از شکار جلوگیری می‌کنند که در این زمینه نیز تعداد ۲۱۱ مورد جلوگیری از اقدام به شکار گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان آمار نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده، تاکسیدرمی و سایر اجزا را هم ۷ مورد عنوان کرد.

به گفته سالاروند سال گذشته ۱۸ قبضه سلاح غیر مجاز و ۱۷۷ قبضه سلاح مجاز و ۱۱ قبضه سلاح جنگی از متخلفین کشف شده است.

وی به ادوات و وسایل کشف شده از متخلفین زیست محیطی در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۶۱۵ ادوات و وسایل کشف شد، همچنین ۵۰۰ مورد آلودگی‌های محیطی زیست گزارش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان آمار تخریب و تصرف مربوط به قطع درختان، برداشت گیاهان دارویی و تخریب مراتع را هم ۲۱ مورد در سطح ۲۱۸ هکتار عنوان کرد.

به گفته سالاروند سال گذشته ۵۳۶ اخطاریه زیست محیطی برای واحد های آلاینده استان صادر شد، همچنین ۴۴ مورد تعلیف غیر مجاز دام گزارش شد.

وی آمار آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان را هم ۱۲ مورد در سطح ۱۴۹ هکتار مطرح کرد.