اقدامات حفاظتی در فصل زادآوری حیات وحش تشدید می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به فرارسیدن فصل زادآوری حیات وحش و تشدید برنامه‌های نظارتی، گفت: اجرای برنامه‌های گشت و پايش مناطق، بیتوته شبانه محیط‌بانان و ادامه روند هوشمندسازی مناطق از جمله برنامه‌های نظارتی است.

به گزارش آوای کاسیان، علی سالاروند با اشاره به فرا رسیدن فصل زاد آوری حیات وحش، تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل زادآوری طبیعت و حيات وحش و لزوم فراهم کردن محیط امن برای حیات‌وحش، برنامه‌های نظارتی تشدید و ضريب حفاظتی مناطق تحت مدیریت استان لرستان افزايش پیدا می‌کند.

وی اضافه کردن ۳۰ نیروی محیط‌بانان در مناطق تحت مدیریت و جذب حدود ۱۰ نفر نیروی دیگر در سال جاری را از جمله اقدامات انجام شده در راستای افزایش ضریب حفاظتی مناطق حفاظت شده استان عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: همچنین در راستای افزایش ضریب حفاظتی مناطق حفاظت شده استان اجرای برنامه‌های گشت و پايش مناطق، بیتوته شبانه محیط‌بانان و ادامه روند هوشمندسازی مناطق در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی علاوه بر پايش هوشمند و آنلاين مناطق، خرید دوربین‌هایی با قدرت زوم بالا که تا فاصله حدود ۱۰ کیلومتر قادر به ثبت چهره افراد متخلف هستند، تامین سلاح، لوازم دفاع شخصی و تجهیزات انفرادی ظرف دو سال گذشته انجام شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان همراهی و همکاری جوامع بومی و محلی ساکن در مناطق تحت مدیریت استان را مهمترین عامل افزايش امنیت مناطق طبیعی استان عنوان کرد و گفت: انتظار داریم جوامع بومی و محلی ساکن در مناطق تحت مدیریت استان مانند گذشته با محیط‌بانان همکاری و همراهی کامل را داشته‌ باشند.