خدمات دامپزشکی به عشایر لرستان در ۱۵ مرکز درمانگاهی

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: دامپزشکی استان با استفاده از ۳۴ واکسناتور ۱۵ مرکز درمانگاه دامپزشکی به عشایر استان خدمات رسانی کرد.

به گزارش آوای کاسیان، مصطفی زبردست در نشست با معاونین اداره کل دامپزشکی که در سالن جلسات برگزار شد، اظهار کرد: دامپزشکی لرستان با استفاده از ۳۴ واکسناتور ۱۵ مرکز درمانگاه دامپزشکی به عشایر استان خدمات رسانی کرده است.

به گفته وی واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین، سمپاشی، ویزیت و آموزش در قالب اردوی جهادی و با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی استان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: واکسینه کردن دام‌ها بر علیه بیماری آبله گوسفندی، آبله بزی، PPR، تب برفکی و بروسلوز دام سبک انجام شد.

زبردست بیان کرد: ۶۳۲ هزار و ۸۳۵ رأس دام بر علیه بیماری آبله گوسفندی، ۸۶۲ هزار و ۴۰۲ رأس دام بر علیه بیماری تب برفکی، ۱۵۴ هزار و ۵۷۰ رأس دام بر علیه بیماری آبله بزی، ۷۹۱ هزار و ۶۰۰ رأس بر علیه بیماری PPR همچنین ۱۰۵ هزار و ۱۰۹ رأس دام بر علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

وی در پایان گفت: در این طرح ۱۰۰۰ لیتر سم در بین عشایر توزیع و ۵۰۰ ویزیت دام نیز انجام شد، همچنین با توزیع بروشورهای آموزشی بهداشتی جهت آگاهی بخشی نسبت به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدام کردند.