کتابخانه مرکزی خرم‌آباد؛ تندیس ۲۰ ساله وعده‌ها

کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در سال ۱۳۸۰ کلنگ‌زنی شد و علی‌رغم گذشت دو دهه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

آوای کاسیان، سمیرا عزیزی- برای نهایی شدن این پروژه وعده‌های زیادی داده شد و هیچ‌کدام هم تحقق نیافت؛ حتی در لیست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.

تکمیل و بهره‌برداری از این طرح می‌توانست سهم قابل توجهی در بهبود سرانه فضای مطالعه استان داشته باشد اما حدود ۲۰ سال گذشته و هیچ‌کدام از آن وعده و وعیدها بوی واقعیت پیدا نکرد.

طی سال‌های متمادی، انتقادات فراوانی به سرعت لاک‌پشتی پیشروی این پروژه بوده و به نمادی از توسعه‌نیافتگی لرستان تبدیل شده است.

و اینک وعده دیگری از افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به گوش می‌رسد.

در همین رابطه احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: امسال و در این هفته با همت و تلاش همه عزیزان در دستگاه‌های اجرایی استان ۳۲۵ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار این پروژه‌ها را ۱۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در ادامه افزود: همچنین طی این ایام ۳۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

دالوند بیان کرد: این پروژه‌ها عمدتا در بحث آب‌رسانی، جاده‌های روستایی و طرح‌های زیرساختی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در این ایام افتتاح می‌شود را کتابخانه مرکزی خرم‌آباد عنوان کرد و در ادامه افزود: این پروژه بعد از ۲۰ سال به مرحله بهره‌برداری رسیده و البته بخش‌هایی از آن هنوز نیاز به تکمیل دارد.

وی اضافه کرد: اقدام بسیار مهم دیگری که در این روزها انجام خواهد آغاز ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکن ملی است که با حضور مسوولان کشوری شروع خواهد شد.

دالوند خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اشتغال‌زایی این پروژه‌ها ۸۹۰۰ نفر بوده و با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.