سلبریتی‌ها در بحران‌ها

بحران اجتماعی به نابسامان‌هایی اطلاق می‌گردد که حیاط اجتماع و یا بخشی از آن را به مخاطره می اندازد.

آوای کاسیان- بحران اجتماعی به نابسامان‌هایی اطلاق می‌گردد که حیاط اجتماع و یا بخشی از آن را به مخاطره می اندازد. چهره‌ها معروف (سلبریتی‌ها) از جمله کسانی هستند که می توانند بالحاظ شرایطی در پاره‌ای از موارد بحرانی موثر باشند و در همراه سازی آحاد مردم برای رفع مشکلات با دولتها موثر واقع شوند منوط به اینکه از چهار چوب قوانین عبور ننمایند.

انجام اقدامات شخصی جهت اخذ و جمع آوری کمک‌های مردمی به روش‌های متعارف نظیر اعلام شماره حساب شخصی و احیانا متولی‌گری در هزینه کرد آن تهیه اقلام اولیه ضمن تداخل در اجرای ماموریت ذاتی تعدادی دستگاه‌ها که بر اساس قانون در این زمینه وظیفه اجرای دارا هستند ممکن است مفسده‌هائی و شبهاتی را ایجاد ایجاد نماید. شاید ثبت موسسات مردم نهاد در قالب خیریه اقدام قابل قبول تری در این حوزه باشد و تبعات قانونی آن قابل کنترل‌تر باشد.

باید پذیرفت که تقسیم تخصصی کار از اصول پذیرفته مدیریتی است و از نتایج غیر قابل انکاری بر خوردار است. ورود بدون مطالعه و تخصص استفاده ابزاری از این عده افراد(برخی سلبریتی‌ها) و یا اینکه پاگذاشتن آنها در عرصه‌هایی که فاقد تجارب لازم در آن هستند گاها بر وخامت بحران‌های جاری خواهد افزود.

بعنوان مثال در حوادث اخیر مشاهده کردیم چهره‌های مختلف همین کشورهای همسایه که امروز برای مردن چند هزار نفری مردم کشور خودشان ابراز تاسف نمی‌کنند به بهانه بشر دوستی و تحت القائات نظام سلطه در امورات داخلی کشور ما دخالت نمودند و لب به سخن باز نمودند؛ بدون داشتن درک درست از واقعیات سیاسی و فرهنگی ما تنها به سفارش رسانه‌های غربی معاند.

بهرحال آن نکته‌ای که قابل یادآوری بوده این است که کسب ثروت و شهرت با استفاده از ظرفیت‌های هر جامعه و رشد و نمو در آن برای هر کسی که احساس مسولیت اجتماعی می نماید دارای چهارچوب خاص است و عدول و عبور از آن به منزله خروج و عدم توجه به مسولیتی فراتر بنام مسولیت مدنی است که هم قانونگذار برای آن جرم انگاری نموده است هم اینکه اینگونه رفتار تناقضاتی در اذهان مردم در سطح جامعه ایجاد می‌کند که شاید اولین آسیب آن متوجه خود چهره باشد.

دعوت مردم به نافرمانی مدنی تهییج و ترغیب مستمعان به انجام جرائیم امنیتی و حتی تخریب اموال عمومی و کشتار مامورانی که دایره حفاظت و  برقراری امنیت توسط آنها حتی شامل شخص سلبریتی و یا اقارب او در زمان حال یا گذشته نه چندان دور بوده و  هستند نوعی سوء استفاده از عنوان و شهرت است و  کاربرد چند باره و  مدام ندارد.

جامعه بر اثر بلوغ و  افزایش دامنه آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی در یک بازه زمانی کوتاه شاهد وارونگی هرم شهرت و ثروت آنها خواهد شد، اما شهرتشان به نفرت و ثروتشان بی برکت و مایه فرو رفتن بیشتر در منجلاب خود ساخته خواهد شد.

التزام به ارزش‌های غرب به جای ارزش‌های ملی و تجلی رفتارهای دوگانه از جانب غربیان درسی عبرت آمیز است برای امیدواران به دشمن و کسانی که دنبال نسخه‌های خارجی اقتدار و عزت وکرامت کشور هستند.

در جریان زلزله اخیر دیده‌ایم که بیش از  ۶۰ کشور به کشور ترکیه کمک بشر دوستانه ارسال نمودند. سازمان‌های بین المللی به تکاپو افتاده‌اند اما تنها ایران و روسیه و چند کشور دیگر به سوریه و به حادثه دیدگان زلزله آن کمک ارسال نمودند. این گونه سبک سنگین کردن انسان‌های مرده و زنده‌های مصدوم و مجروح کاری است غیر انسانی و برگرفته از خوی قساوت و بی رحمی غرب که هیچگاه نباید به آن اعتماد نمود.

بجا و منتقی است که سلبریتی‌های فریب خورده با توجه به اغواگری‌های غرب و با در نظر گرفتن ابعاد موضوع در این مقطع از انقلاب به یمن و برکت ایام دهه مبارک فجر این عده درک خودشان را از مسائل تصحیح نمایند و با ملاحظه رفتارهای دوگانه و ارزش گذاری‌های متفاوت برای جان بشریت به متن جامعه بپیوندند ودر جهت استحکام پایه‌های فرهنگی واقتداررملی پا پیش نهاده و صحنه‌های حضور را خالی نکنند و تحت تاثیر القائات سفارشی غرب قرار نگیرند.

پایان پیام/

 

 


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

 

منبع