رونمایی از سامانه شفافیت و عضویت در سامانه دسترسی آزاد اطلاعات شهرداری خرم‌‌آباد

شهردار خرم‌‌آباد از رونمایی سامانه شفافیت و عضویت در سامانه دسترسی آزاد اطلاعات خبر داد.

به گزارش آوای کاسیان، داریوش بارانی بیرانوند امروز صبح در هفتمین روز از دهه فجر و در آئین رونمایی از چند سامانه شهرداری که در سالن جلسات سازمان فاوا برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد رونمایی از سه سامانه پروژه شهروند سپاری، سامانه بارگزاری نام‌گذاری معابر و شفافیت و عضویت در سامانه دسترسی آزاد اطلاعات هستیم.

وی در مورد پروژه شهروند سپاری توضیح داد: با راه‌اندازی این سامانه شهروندان به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سایت شهرداری خرم‌‌آباد خدمات عمومی مانند ثبت استعلامات و درخواست‌های لازم را در این سامانه بارگزاری کنند.

شهردار خرم‌‌آباد گفت: سامانه نام‌گذاری معابر نیز در جلوگیری از نام‌گذاری با اسامی تکراری و تشکیل بانک اطلاعاتی و اضافه کردن اسامی شهدا به معابر شهری راه‌اندازی شده است.

بارانی بیرانوند با اشاره به سامانه شفافیت و عضویت در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: در سامانه شفافیت قراردادها، واگذاری‌ها، مصوبات، اسناد و اطلاعات بارگزاری می‌شود، چون معتقد هستیم مردم باید در جریان امور قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: برای توسعه همه جانبه شهر و فعالیت‌های عمرانی شهرداری خرم‌‌آباد راهی جز شفافیت نداریم.

شهردار خرم‌‌آباد اشاره به اینکه هوشمند سازی مختص و محدود به سازمان خاصی نیست، عنوان کرد: هوشمند سازی یک راهبرد و استراتژیک برای همه سازمان‌ها و بخش‌های شهرداری است.

بارانی بیرانوند تاکید کرد: در حوزه سلامت،مبارزه با فساد، شفافیت، گزارش به مردم و کاهش بروکراسی‌های اداری، هوشمندسازی یک معیار است.

شهردار خرم‌‌آباد با تاکید بر لزوم اعتمادسازی و شریک کردن شهروندان در منافع عمومی شهر، گفت: باید گام‌های اساسی در راستای توسعه شهری با همکاری و تعامل مردم برداشت.

منبع