معاون دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد:

راه‌اندازی اتاق‌های ال دی آر در بیمارستا‌ن‌های لرستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بستر لازم برای راه‌اندازی اتاق‌های ال دی آر در بیمارستان‌های استان فراهم شود.

به گزارش آوای کاسیان، صالح آزادبخت در نشست کمیته ایمنی و ترویج زایمان طبیعی با بیان اینکه ترویج زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین یکی از سیاست‌های کلان نظام و وزارت بهداشت در راستای تحقق برنامه تحول نظام سلامت است؛ افزود: همچنین تاکید وزارت بهداشت روی اندیکاسیون‌های درمان ناباروری، کاهش درد و راه‌اندازی بلوک‌های زایمانی است؛ در همین راستا اقدامات خوبی برای راه‌اندازی بلوک‌های زایمانی و اتاق‌های ال دی آر در سطح بیمارستان‌های استان صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر خرید تجهیزات مورد نیاز برای اتاق‌های ال دی آر که یک فضای فیزیکی مناسب است؛ درصددیم تا پایان سال نسبت به استخدام نیروی مامایی بر اساس اخذ مجوزهای لازم، اقدام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به طور مجموع ۴۱ نفر نیروی متخصص در مورد زنان و زایمان در سطح استان فعالیت می‌کنند و این عدد قابل قبولی است.

وی گفت: تلاش می‌شود در سطح بیمارستان‌های دانشگاهی آنکالی دوم هم وجود داشته باشد زیرا آنکالی اول به عنوان آنکالی مقیم تلقی می‌شود و چنانچه نیروهای طرحی مایل به تمدید طرح باشند؛ هیچ منعی وجود ندارد و حتی می‌توانند در صورت مقیمی، مجوز مطب را هم دریافت کرده و در بیمارستان تامین اجتماعی هم به ارائه خدمت بپردازند.

آزادبخت بیان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های اتاق‌های ال دی آر در دیگر بیمارستان‌های استان هیچ مشکلی از نظر تامین اعتبار وجود ندارد و روسای بیمارستان‌ها ظرف یک ماه آینده تمام بسترهای لازم را فراهم کنند.