دانشجوی خارجی در رشته داروسازی در لرستان جذب می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در جذب دانشجوی خارجی باید به اشتغال‌زایی و صنعت و پژوهش توجه کرد.

به گزارش آوای کاسیان، بهرام دلفان امروز در جلسه هم اندیشی روسای مراکز آموزش عالی که در دانشگاه آیت‌اله بروجردی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد در رشته‌های دارو سازی و دندانسازی با توجه به اینکه لرستان قطب تولید دارو بوده، مهم است.

وی با بیان اینکه جذش دانشجوی خارجی در رشته داروسازی در دستور کار است، اظهار کرد: پذیرش دانشجو خارجی باعث‌ می‌شود صنعت لرستان نیز پیشرفت کند، امروز وارد کننده بیمار و دانشجوی خارجی دلالان هستند، از ظرفیت هلال احمر و سازمان نظام پزشکی برای وارد کردن بیمار و دانشجوی پزشکی خارجی استفاده شود تا فرهنگ ایرانی اسلامی را نیز ترویج داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در جذب دانشجوی خارجی باید به اشتغال‌زایی و صنعت و پژوهش توجه کرد.

دلفان افزود: دانشگاه‌ها از ظرفیت خالی اماکن یکدیگر استفاده کنند و رشته‌های مختلف دانشگاهی پذیرش شود باید از اتفاقاتی که در دنیا در حوزه آموزش می‌افتد استفاده کرد.

وی اظهار کرد: درمانگاه‌های  تخصصی لرستان می‌توانند برای درمان دانشجویان با دانشگاه‌ها قرارداد بسته و خدمات ارائه دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه لرستان گفت: در بروجرد یک دانشکده پرستاری داریم که چند سال پیش با جذب دانشجویان پرستاری، فعال شد. بنا به خواست و برنامه توسعه آموزش عالی در بروجرد، لازم بود رشته‌های دیگری اضافه گردد.

دلفان افزود: با افزودن رشته‌های پیش نیاز برای تاسیس دانشگاه علوم پزشکی به دانشکده پرستاری، درصدد آن هستیم که شرایط را جهت تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بروجرد فراهم آوریم.

وی اظهار کرد: البته لازمه تحقق این امر، تامین ساختمان‌های آموزشی لازم و بیمارستان‌های آموزشی مورد نظر جهت تربیت نیروی متخصص می‌باشد که نیازمند همکاری جدی مسوولین شهرستان است.