برگزاری رویداد تانا در راستای رفع مشکلات صنعت لرستان

رئیس پارک علم و فناوری لرستان از برگزاری رویداد تانا در راستای رفع نیاز و مشکلات صنعت استان توسط واحدهای فناور و دانش بنیان لرستان و جهت دهی این واحدها به سوی حوزه‌های مورد نیاز صنایع در سال جاری خبر داد.

به گزارش آوای کاسیان، امین طاهری گراوند در جلسه تبیین نقش پارک علم و فناوری لرستان در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان به دنبال تغییر رویکرد خود از پذیرش فناور به جذب است و در این راستا نسبت به توانمندسازی دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و دانش آموزان مستعد مدارس و هدایت آن ها به سمت راه‌اندازی کسب و کارهای نوآور و فناور کوچک با برگزاری برگزاری تورهای فناوری، رویدادهای ایده شو، دوره‌ها و کارگاه های آموزشی و همچنین ارائه خدمات مشاوره و منتورینگ و ارتباط با انجمن‌های علمی و مراکز علمی، اقدام کند.

وی بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مشوق‌های قانونی جهت ترغیب صنایع به فعال کردن واحدهای تحقیق و توسعه در استان را از دیگر برنامه‌های پارک علم و فناوری لرستان در راستای تحقق شعار سال مطرح کرد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان از برگزاری رویداد تانا در راستای رفع نیاز و مشکلات صنعت استان توسط واحدهای فناور و دانش بنیان لرستان و جهت دهی این واحدها به سوی حوزه‌های مورد نیاز صنایع استان در سال جاری خبر داد.

طاهری گراوند توسعه فضای فیزیکی، توسعه زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری پارک، تامین زمین و فضای اداری و کارگاهی کسب و کار در شهرستان‌ها و پیگیری جهت تسریع روند واگذاری اراضی به واحدهای فناور و دانش بنیان استان را از ماموریت‌های پارک علم و فناوری لرستان برای تحقق شعار سال مطرح کرد.

وی افزود: رسالت پارک‌های علم و فناوری مصداق بارز تحقق شعار سال است و خدماتی که پارک‌ها به جامعه هدف فناور و دانش بنیان ارائه می‌کند در کمک به تولید توسط بخش خصوصی و به تبع مشارکت مردم نقش بارزی دارد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه در هر مسئله اگر مردم ورود کنند قدرت جامعه افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: اگر نقدینگی که منجر به رکود و تورم در جامعه می‌شود به سمت تولید هدایت شود، شاهد رونق چشمگیر در این حوزه و بهبود معیشت مردم و اقتصاد کشور خواهیم بود.

طاهری گراوند تامین مالی جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع تولیدی، تامین تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز تولید و خرید کالاهای ایرانی توسط مردم را از راهکارهای مشارکت عموم مردم در رونق تولید و ایجاد اشتغال مطرح کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان برای جذب سرمایه‌های مردمی و مشارکت مردم در اجرای طرح‌های فناور و دانش بنیان استان آمادگی دارد.