استقبال بنیاد نخبگان از هیات‌های اندیشه‌ورز دارای طرح و ایده

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با بیان اینکه نخبگی استعداد برتر است، گفت: گام ورود به نخبگی استعداد برتر بودن در دانشگاه و خارج از دانشگاه است.

به گزارش آوای کاسیان، رحمان کلانتری عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر که در سالن اجتماعات علامه شهیدی دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد، افزود: اساس کار دولت، حکمرانی بوده و حضور نخبگان در کارگروه‌های حل مسئله در دولت آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان به عنوان بالاترین نهاد علمی کشور وظیفه شناسایی و هدایت و توانمندسازی و تکریم از نخبگان را دارد، ضمن اینکه یکی از رسالت‌های ما در بنیاد نخبگان لرستان کارآفرینی و فناوری است.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با بیان اینکه نخبگی استعداد برتر است، گفت: گام ورود به نخبگی استعداد برتر بودن در دانشگاه و خارج از دانشگاه است.

کلانتری بیان کرد: ویژگی‌های ذهنی برجسته تخصص و خبرگی فعالیت در چارچوب ارزش‌های اسلامی و دارا بودن روحیه پیشبری به جای روحیه پیشروی از خصوصیات نخبگان است.

وی افزود: متاسفانه در آموزش و پرورش و دانشگاه نخبه به کسی تلقی می‌شود که در حوزه استعداد تحصیلی توانمندی دارد، حال اینکه در بنیاد نخبگان در ۸ حوزه نخبه تعریف شده است.

وی، کارآفرینان و مولدان موفق، تامین کنندگان فناوری‌های مورد نیاز، هنرمندان اثرگذار مخترعین و فعالان حوزه‌های هنری و فرهنگی و قرانی را نخبه عنوان کرد.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان گفت: بنیاد نخبگان از هیات‌های اندیشه‌ورز دارای طرح و ایده برای حل مسائل استان استقبال می‌کند.

کلانتری با بیان اینکه مرحله اول طرح توفا یعنی توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به صورت موفق انجام شد، افزود: مرحله بعدی این طرح در دانشگاه آزاد بروجرد انجام می‌شود.

منبع