فرماندار خبر داد:

احتمال وقوع پاییز سیلابی در خرم‌آباد

فرماندار خرم‌آباد از اختصاص ۱۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای جبران خسارات حوادث غیرمترقبه به بهره‌برداران این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای کاسیان، جعفر طولابی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با موضوع آمادگی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارندگی‌ها، اظهار کرد: اگرچه در شرایط خشکسالی به سر می‌بریم، با این وجود بارش‌های باران در فصل پاییز سیلابی خواهند بود، بنابراین همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید آمادگی لازم جهت پیشگیری و مقابله را داشته باشند.

فرماندار خرم‌آباد با تاکید بر ضرورت لایروبی رودخانه‌ها، جداول و مسیل‌های مناطق شهری و روستایی، بیان کرد: تا قبل از بارندگی، شرکت آب منطقه‌ای‌، شهرداران در حوزه شهری و راهداری در بخش راه‌های مواصلاتی با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به پاکسازی مسیرهای آب اقدام کنند.

طولابی بر لزوم تامین سوخت موردنیاز برای فصل سرما نیز تاکید و تصریح کرد: بر اساس هشدارها و احتمال افت فشار گاز در فصل زمستان، دستگاه‌های خدمات رسان تمهیدات لازم را برای تامین سوخت جایگزین پیش‌بینی کنند.

وی افزود: همچنین باید نفت سفید مورد نیاز مناطق عشایری و کالاهای ضروری مناطق دوردست پیش از رسیدن فصل سرما را تامین و ذخیره سازی کرد، ضمن اینکه راهدارخانه و پایگاه‌های امداد و نجات محورهای مواصلاتی تجهیز شوند.

فرماندار خرم‌آباد بر آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: تنظیف رودخانه‌های درون شهری از نخاله‌ها امری مهم و ضروری است که توسط شهرداری‌ها انجام شود.

طولابی ادامه داد: لزوم جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی چندین سال است که در برخی مناطق شهر خرم‌آباد مطرح می‌شود، شهرداری‌ها نسبت به تامین اعتبار لازم برای تحقق این مهم اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی بیمه محصولات کشاورزی و دامی از دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست کرد ضمن اطلاع‌رسانی، زمینه‌های لازم برای ترغیب کشاورزان و دامداران جهت بیمه محصولات را فراهم کنند.

فرماندار خرم‌آباد به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیلی برای جبران خسارات سیل سالهای پیشین اشاره و خاطرنشان کرد: عمده این اعتبارات در حوزه ابنیه شهری و راه‌های موصلاتی جهت تکمیل و بازسازی پروژه‌های عمرانی ناشی از سیل سال ۹۸ است.

وی افزود: برای جبران خسارات بهره برداران در حوزه کشاورزی، دامداری، واحدهای تولیدی ناشی از حوادث غیر مترقبه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل ردیف قانون بودجه اختصاص و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.