آماده باش تیم‌های امدادی و فنی فرودگاه خرم‌‌آباد

مدیر فرودگاه خرم‌آباد گفت: باتوجه به اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در لرستان، اقدامات لازم برای مقابله با بارش‌های سیل آسا و جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی در این فرودگاه انجام شده است.

به گزارش آوای کاسیان، امیرعباس نظری زاده در نشست با کارکنان فرودگاه به بارش‌های دیروز و امروز اشاره و اظهار کرد: با توجه به وجود مناطق صعب العبور در لرستان و ضرورت انجام امدادرسانی هوایی در مواقع بحران، فرودگاه خرم‌آباد آمادگی لازم برای پذیرش و انجام پروازهای امدادی دارد.

وی با اشاره به انجام بیش از ۱۲۰۰ سورتی پرواز امدادی این فرودگاه در سیل بی سابقه سال ۹۸ عنوان کرد: فروردین سال ۹۸ با وجود خسارت سیل به برخی از زیرساخت‌های فرودگاه، کار هماهنگی و انجام امدادرسانی هوایی و پذیرش ده‌ها پرواز در روز با تلاش مجموعه فرودگاه صورت گرفت و اکنون نیز این آمادگی برای بحران احتمالی وجود دارد.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد گفت: پس از تشکیل گروه مدیریت بحران و تقسیم وظایف، پاکسازی مسیل‌ها، بازدید از آبروهای سطوح پروازی، بازدید از سایت‌های ناوبری، تهیه کیسه شن برای ساختمان‌های مستعد آبگرفتگی، بازدیدهای متناوب و ساعتی گروه RST از محیط‌های سیل‌گیر فرودگاه صورت گرفته است.

وی با اشاره به آماده باش تیم‌های امدادی و فنی فرودگاه تاکید کرد: آماده‌سازی تجهیزات فنی مورد نیاز از جمله برق اضطراری در دستور کار قرار گرفت و این فرودگاه به‌منظور اقدام به موقع در مواجهه با سیل آماده است.

بنابر اعلام هواشناسی لرستان بارش ها که از امروز ۲۹ اسفند آغاز شده است تا فردا ادامه دارد و پیش بینی‌ها تا بارش ۲۰۰ میلی متر است.