گرایش سیاسی نمایندگان لرستان در مجلس دوازدهم چیست؟

با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور اول ۷ نفر از لرستان راهی مجلس شده‌اند که از این تعداد ۵ نفر اصولگرا و ۲ نفر مستقل هستند.

به گزارش آوای کاسیان، با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز یازدهم اسفند ماه سرنوشت ۷ کرسی مردم لرستان در مجلس مشخص شد و تعیین سرنوشت دو کرسی متعلق به مرکز استان نیز به دور کشیده شد.

از بین ۷ نماینده لرستان راه یافته به مجلس دوازدهم ۵ نفر از طیف سیاسی اصولگرا و دو نفر نیز مستقل هستند.

گرایش نمایندگان راه یافته به مجلس از لرستان به شرح زیر است؛

علی امامی‌راد نماینده کوهدشت و رومشکان در دوره دوازدهم از طیف اصولگرا است. وی سابقه نمایندگی این حوزه انتخابیه در دوره‌های چهارم، ششم و هفتم مجلس را نیز دارد.

سیدحمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر و معمولان نیز از طیف اصولگرا است. وی نیز در دورهای دهم و یازدهم نماینده این حوزه در مجلس شورای اسلامی بوده است.

محمدحسین محمدی نماینده سلسله و دلفان نیز از اصولگرا است.

روح‌الله لک علی‌آبادی نماینده دورود و ازنا نیز اصولگرا است.

عباس گودرزی نماینده بروجرد و اشترینان نیز اصولگرا است. وی در دوره‌های دهم و یازدهم نیز نماینده این حوزه انتخابیه در مجلس بوده است.

فاطمه مقصودی دیگر نماینده بروجرد و اشترینان مستقل است. وی نماینده دوره یازدهم همین حوزه انتخابیه می‌باشد.

حمیدرضا(بهنام) گودرزی نماینده مردم الیگودرز در مجلس دوازدهم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خود را بعنوان نماینده مستقل معرفی کرده است.

از بین جریانات سیاسی نیز شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در لرستان از ۵ نماینده و شورای وحدت از ۴ نماینده راه یافته به مجلس دوازدهم حمایت کرده بودند.

صاحب ۲ کرسی خرم‌آباد و چگنی در مجلس دوازدهم نیز در دور دوم انتخابات و از بین محمدرضا ملکشاهی‌راد، رضا سپهوند، قدرت ایمانی و هادی هاشمی مشخص می‌شود.