وجود ۳۷ انبار تعاون روستایی در لرستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان از وجود ۳۷ انبار تعاون روستایی در استان خبر داد و گفت: این انبارها ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی را دارند.

به گزارش آوای کاسیان، اسفندیار حسنی مقدم طی سفر به کوهدشت و در جریان بازدید از انبارهای تعاون روستایی این شهرستان با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از عوامل کارایی انسانی، تامین غذای سالم و کافی است به همین جهت نگهداری محصولات کشاورزی بر اساس اصول بهداشتی و فنی از پایه‌های سلامت غذایی و جلوگیری از اتلاف آن محسوب می‌شود.

‌ وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۷ انبار در سطح استان تحت اختیار تعاون روستایی استان بوده که ظرفیت ذخیره‌سازی آن‌ها ۵۰ هزار تن است، افزود: جهت بازسازی، نوسازی و تجهیز آنها به سردخانه مجهز محصولات کشاورزی نیاز به اعتبار است؛ برای همین اقدامات لازم جهت تامین منابع مالی و تجهیزات این تعداد انبار در دست پیگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پایان گفت: با توجه به ظرفیت بالای انبارهای استان و از طرفی کمبود سردخانه با تبدیل این تعداد انبار به سردخانه جهت نگهداری محصولات کشاورزی برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی بر اساس اهداف قرارگاه امنیت غذایی موافقت شده است.