بهره‌برداری از کارخانه تولید آهک هیدراته پل‌دختر

استاندار لرستان گفت: کارخانه تولید آهک هیدراته پل‌دختر خردادماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش آوای کاسیان، فرهاد زیویار امروز در حاشیه دیدار با معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) عنوان کرد: در خصوص تامین مالی برق رسانی پروژه‌ی تولید آهک هیدراته پل‌دختر توسط ایمیدرو توافقات لازم انجام شد تا این پروژه با ۹۵ درصد پیشرفت برای افتتاح در خردادماه مشکلی نداشته باشد.

وی بیان کرد: احداث کارخانه تولید آهک هیدراته و صنعتی در شهرستان پل‌دختر یکی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان است که طی دوسال گذشته با بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار بالغ بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته استاندار لرستان بخش واگذاری معادن و ورود ماشین آلات و تجهیزات ( داخلی و خارجی) این پروژه انجام شده و در مرحله نهایی نصب کوره‌ها است.

زیویار به طرح کاغذ از سنگ الیگودرز هم اشاره کرد و گفت: بخش‌های ساختمانی به صورت کامل انجام شده و برای تامین خطوط تولید اعتباری بالغ بر ۵ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: بخش اول ماشین آلات این پروژه در کشور چین ساخته شده و در مرحله بارگیری است، بخش دوم نیز در دست ساخت است.

به گفته استاندار لرستان مقرر شد، تابستان سال جاری خطوط تولید نصب و پروژه به مراحل نهایی و بهره‌برداری برسد.

زیویار به آخرین وضعیت طرح تولید شمش منیزیم از ماده معدنی دولومیت در شهرستان الیگودرز هم اشاره کرد و افزود: این طرح هم به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور در استان با مشارکت و سرمایه‌گذاری ایمیدرو بررسی شد.

وی با بیان اینکه برای این طرح فرآیند جایگزینی و اعلام فراخوان‌های مرحله اول و دوم جهت مشارکت بخش خصوصی توسط ایمیدرو انجام شده است، گفت: مقرر شد تمامی مراحل ساخت و تکمیل پروژه به ویژه برای تسریع در روند ساخت توسط ایمیدرو انجام و اردیبهشت ماه پیش رو با انتخاب پیمانکار شروع عملیات اجرایی آن آغاز شود.

استاندار لرستان حجم سرمایه گذاری در این پروژه را بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.