افزایش ۳۶ درصدی آزمایش فنی و مهندسی در آزمایشگاه خاک لرستان

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳۵ هزار آزمایش فنی و مهندسی برای ارتقاء کیفی پروژه‌های ملی و استانی در شعب و واحدهای محلی و بخش فنی ستادی استان انجام شده، گفت: تعداد آزمایش‌های امسال نسبت به پارسال ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش آوای کاسیان، رضا مسعودی امروز در حاشیه جلسه بررسی کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی ملی و استانی که در سالن جلسات برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۱۳۵ هزار آزمایش فنی و مهندسی برای ارتقاء کیفی پروژه‌های ملی و استانی ،در شعب و واحدهای محلی و بخش فنی ستادی استان انجام و به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی آزمایشگاه خاک از لحاظ در آمد و وصول نسبت به مدت مشابه در سال قبل، درآمد قطعی ثبت شده ۲۱ درصد و وصول ۴۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لرستان با اشاره به نقش آفرینی آزمایشگاه استان در ۱۱۰ پروژه ملی و استانی گفت: آزمایشگاه استان در ۵ شعبه و ۲۷ واحد محلی مستقر، غیر مستقر و تعرفه‌ای فعال بوده و نقش ویژه‌ای در ارتقاء کیفی پروژه های عمرانی در سطح استان داشته است.

مسعودی گفت: سال جدید با توجه به اهداف شرکت در ورود به بازارهای جدیدکاری از ۲۷ قرارداد در حال اجرا این آزمایشگاه ۱۳ قرارداد جدید منعقد و ۱۴ قرارداد نیز تمدید شده است.

وی بخشی از مهمترین پروژه‌های آزمایشگاه خاک را پروژه راه آهن دورود -خرم آ باد- اندیمشک، راه آهن اصفهان-الیگودرز- ازنا، تقاطع غیر همسطح راه آهن ازنا – شازند، احداث چهار خطه خرم‌آباد – کوهدشت، پل‌دختر قطعات ۱، ۲ و ۴، کریدور شمال‌غرب ، راه‌های اصلی و فرعی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد.

به گفته مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان امسال هم ۵۲ هزار و ۸۰۰ آزمایش بتن، ۴۰ هزار و ۲۰۰ آزمایشات خاکی، ۲۳ هزار آزمایشات قیر و آسفالت همچنین ۱۹ هزار کنترل کیفی سایر بخش‌های کارشناسی شامل غیر مخرب، شیمی مکانیک خاک و طرح های بتن و آسفالت انجام داده است.

مسعودی افزود: در بخش مطالعات ژئوتکنیک و مکانیک خاک این آزمایشگاه توانسته است با حفاری بیش از ۹۰۰ متر در ۷ پروژه و ۹ گزارش داشته است.