آزادسازی بیش از ۷ هزار مترمربع از مستحدثات غیرمجاز در دورود

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان گفت: بیش از ۷ هزار مترمربع در قالب احداث بنا، فنس کشی، پی کنی روستای بنک آباد دورود آزادسازی شد.

به گزارش آوای کاسیان، مسلم مویدی ظهر امروز در حاشیه تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان دورود اظهار کرد: اجرای احکام قطعی قلع و قمع تغییر کاربری های غیر مجاز در اراضی کشاورزی صادره در راستای ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، لازم‌الاجرا است.

وی افزود: تعداد ۲ مورد حکم قطعی قلع و قمع تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی در قالب ماده سه شهرستان دورود و میزان بیش از پانصد مترمربع و تعداد ۴ مورد در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ به مساحت بیش از ۷۰۰۰ هزار مترمربع در قالب احداث بنا ،فنس کشی ،پی کنی روستای بنک آباد شهرستان دورود با دستور دادستان و با حضور مدیر ،رئیس و پرسنل یگان حفاظت امور اراضی و سایر عوامل مرتبط آزادسازی شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان گفت: تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغی تهدید بزرگ و خاموشی برای بخش کشاورزی است و در آینده نزدیک، تأمین امنیت غذایی و ضریب خودکفایی را به مخاطره می‌اندازد. تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مفهوم وابستگی به واردات خارجی و تهدید امنیت غذایی است.

مویدی تصریح کرد: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک است، مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلام‌های لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.